Konuyla ilgili olarak yapılan açıklamada, özellikle dijital iletişim ve pazarlama kanalları aracılığıyla herhangi mesaj, link, uyarı, talep geldiğinde, tanınmayan kişilerin gönderilerinin açılmaması istendi.
Açıklamada “Eğer tanıdık birinden gelirse, göndereni arayarak teyit aldıktan sonra işlem yapılması doğru olacaktır. Ayrıca sosyal medya şifrelerimizi kimsenin tahmin edemeyeceği ve sağlam bir şekilde belirlemek gerekiyor. Yine sosyal medya üzerinden yoksul vatandaşlara yardım etmek isteyenler de dolandırıcı olabiliyor. Yardım almak isteyenlere bir link gönderiliyor. Linki tıklayan kişi açılan bir sayfaya yönlendirilerek bazı özel bilgilerin yanında ücret de talep edilebiliyor. TC kimlik, telefon numarası, IBAN gibi talep edilen bilgiler toplu olarak başka dolandırıcılara satılıyor. Bu nedenle sosyal medya üzerinden yardım yapmak isteyenlere itibar edilmemesi gerekiyor. Başka bir dolandırıcılık yöntemi ise kargonuzu almadınız diyerek hukuk firmaları adına ceza ödemesi talep eden kişilerin tuzağıdır. Bu kişiler dolandırıcıdır. Mesafeli satışlarda 14 günlük cayma hakkından dolayı hiç bir gerekçe göstermeden, gerek teslim almadan gerekse teslim aldıktan sonra "beğenmedim" diyerek kargo iade edilebilir. Mesafeli satışlarda sosyal medya üzerinden satışa sunulan mal ve hizmetlerin pek çoğu dolandırma maksatlı olduğundan bu platformlardan alışveriş yapılmasını önermiyoruz. İnternet sitelerinde ise dolandırılmamak için alışveriş yapılmak istenen sitenin açık adı, adresi, telefon numarası gibi şirket bilgilerinin incelenmesinin önemli olduğunu, güvenilir siteleri öğrenmenin en basit yönteminin ise Kullanıcı yorumlarının olduğu. Aldatıcı değerlendirmeleri önlemeye yönelik Ticaret Bakanlığı, 1 Şubat 2022 tarihli Resmi Gazete”de Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği'nde bazı düzenlemelere gitti. Düzenlemenin önemli ayrıntısı internet ortamında işletmenin sattığı ürün hakkında değerlendirmenin yapıldığı olumlu ve olumsuz yorumları sadece mal ve hizmet alan tüketicilerin yazma hakkının olması. Yani üçüncü bir şahısın yorum yapma hakkı olmayacak ve yorumlar en az bir yıl boyunca yayınlanacak. Düzenlemenin amacı, tüketicilerin alışveriş tercihini etkilemede önemli etken olan müşteri yorumlarının aldatıcı olmaması ve atılan yıldızların sadece mal ve hizmet satın alanlar tarafından değerlendirmeye tabi olmasıdır. Bu nedenle kullanıcı yorumlarına şüphe duymadan bakılarak güvenilir alışveriş siteleri tespit ve tercih edilebilir.” Kredi kartı dolandırıcılığı mağdurları ne yapmalıdır; kişiler öncelikle bu mağduriyeti yaşamamak için birtakım tedbirler almalılar. Sözgelimi alışverişi internetten yapmanız halinde, güvenmediğiniz sitelerden alışveriş yapmamalı ve kart ve kimlik bilgilerinizi paylaşmamalısınız. İnternet alışverişinizi 3D Secure güvenlik işlemi ile yapmalısınız. Eğer kredi kartınızı bir başkası tarafından kullanıldığını düşünüyor iseniz, ilk olarak kartınızın ait olduğu bankaya haber vererek kartınızı kapattırmalısınız. Böylece kartınızın daha fazla kullanılmasını önlemeniz mümkündür. Bundan sonraki aşama ise yapılan harcamalara itiraz etmenizdir. Eğer itiraz etmezseniz borcu kabul ettiğiniz anlamına gelecektir. Ayrıca kredi kartı dolandırıcılığı mağdurları polis veya Cumhuriyet Savcılığına yazılı olarak şikayetlerini bildirmeliler. “Burada en önemli ihmal dolandırıcıların hafife alınmasıyla ben kanmam diyerek oluşan özgüvendir. Dolandırıcılar çok profesyonel olduğundan ben kanmam diyenlerin kandırılma oranının daha yüksek olduğunu mağdurlardan anlaşılabilmektedir.”