Hemen bankayla iletişime geçen kadın 'Siz ödeyeceksiniz' yanıtıyla daha da şoke oldu. Herkesin başına gelebilecek bu olay mobil bankacılık kullananları tedirgin ederken Bilişim Uzmanı "Bu duruma nasıl önlem alabiliriz?" sorusuna yanıt verdi.
Dolandırıcıların son kurbanı, İstanbul'da yaşayan fizyoterapist Nilay Kırık oldu. Çete, interneti kapalı olmasına rağmen uzaktan Kırık'ın telefonuna bağlandı ve bir gecede yüz binlerce lirayı hesaplarına aktardı. Talihsiz kadının sabah uyandığında ise dünyası başına yıkılırken, uykusunda 550 bin lira borçlanmış oldu. İşte mobil bankacılık kullanan herkesin başına gelebilecek olayın detayları...
İNTERNETİ KAPALIYKEN, TELEFONUNA BAĞLANMIŞLAR
Fizyoterapist olarak görev yapan Nilay Kırık, 11 Eylül gecesi dolandırıcıların kurbanı oldu. Çete üyeleri interneti kapalı olmasına rağmen kurdukları sistemle uzaktan Kırık'ın telefonuna bağlandı.
UYKUDAYKEN DOLANDIRDILAR
Mobil bankacılığa girip, üst üste 3 kez işlem yaparak hesabından yüklü miktarda para çektiler. Uykuda olan Kırık, dolandırıldığının farkına vardığında ise çok geçti.
SABAH GELEN MESAJLARI GÖRÜNCE İNANAMADI
Sabah 9'da işe gelen Kırık, art arda 6 mesaj gelince durumdan şüphelendi. 'Hesabınıza Kredili Mevduat Hesabı (KMH) tanımlanmıştır. Kredinizi kullanabilirsiniz' tarzındaki mesajları gören Kırık, moobil bankacılığına girince büyük şok yaşadı.
BİR GECEDE 550 BİN LİRA BORÇLANDI
ATV Haber'e konuşan Nilay Kırık, "550 bin lira gidiyor hesabımdan. Üzülmeye bile vaktim yok. Uyuyamıyorum. 300 bin TL tüketici kredisi çekilmiş. Onun geri ödemesi 411 bin lira olarak gözüküyor. 141 bin lira da eksi hesaba düşülmüş" dedi.
PARALARI KENDİ HESAPLARINA AKTARMIŞLAR
Büyük bir şaşkınlık yaşayan Kırık, hesap hareketlerini incelediğinde ise dolandırıcıların; çekilen paraları kendi hesaplarına havale ettiğini görünce dünyası başına yıkıldı.
NE MESAJ VAR NE DE MAİL
Kırık, "Bende hala havalelelerin mesajları yok. Bir hesaba para atınca direkt mesaj geliyor normalde. Bende ise halen ne mesaj var ne de mail" diye konuştu.
Ne yapacağını bilemeyen Kırık, yaşadığı mağduriyet sonrası hemen bankayla iletişime geçerken, böyle bir işlemi kendisinin yapmadığını anlatmaya çalıştı. Bankaya durumu bilgilendirdiği bir mail atan Kırık, Bankadan gelen "Siz yapmışsınız, siz ödeyeceksiniz" yanıtı sonrası ise kara kara düşünüyor.
SUÇ DUYURUSUNDA BULUNDU
Günlerdir gözüne bir damla uyku girmeyen Kırık, avukatıyla birlikte savcılığa suç duyurusunda bulunurken; şimdi tek isteği ise parasının geri iade edilmesi.
BU DURUMA NASIL ÖNLEM ALINABİLİR?
Herkesin başına gelebilecek bu olay mobil bankacılık kullananları tedirgin ederken Bilişim Uzmanı Emre Özcan "Bu duruma nasıl önlem alabiliriz?" sorusuna yanıt verdi.
Özcan "Bu duruma önlem almanın en önemli yolu iki faktörlü kimlik doğrulaması kullanmak. Uygulamaya giriş yaparken size bir kod geliyor. Bir de indirilen mobil uygulamalara dikkat etmeniz gerekiyor." dedi.