“Yeni eğitim yılı sorunlarla girmektedir”

Şen, yeni eğitim yılının başlamasıyla birlikte yaptığı açıklamada “Milli Eğitim, 2024-2025 eğitim-öğretim yılına bir önceki dönemden daha da ağır sorunlarla girmektedir. İktidar ve MEB eliyle eğitim, güncel siyasetin ve hamasetin aracı haline getirilmeye çalışılırken; önceki dönemlerden devreden sorunlara bu eğitim döneminde yenilerinin ekleneceği tartışmasız bir gerçektir. Elbette olması gereken Milli Eğitim Bakanlığı’nın her eğitim dönemi sonunda eğitimin röntgenini çekmesi, eğitimin paydaşlarıyla kafa kafaya vererek sorunlar ve çözümlere dair raporlar oluşturması ve yeni dönem başlayana kadar bu raporlar doğrultusunda eğitimi iyileştirmesidir. Ancak Milli Eğitim Bakanı, hükümetin güncel söylem ve politikalarını eğitime enjekte etme işiyle o kadar yoğun ki: yeni dönemde eğitimi nelerin beklediği sorusunun cevabı kamuoyu için büyük bir belirsizliktir” dedi.

“Sözde aslan payı eğitime ayrılıyor”

“ Eğitim-İş olarak eğitimde yaşanan sorunlara dair somut bilgiler verip uyarıda bulunmak bizim için şart olmuştur” diyen Şen “Yaklaşık 20 milyon öğrenci ve 1,2 milyon öğretmenin 74 bin okul ve 750 bine yakın derslikte geçireceği yeni dönem şu manzarayla başlamaktadır.  Okul ve derslik sayısındaki büyük açık yine kapatılmamıştır. Salihli’mizde de okullarımızın bina yetersizliği hat safhaya çıkmıştır. Zamanında alınmayan tedbirler neticesinde yıkılan binaların yerine yenisi yapılamadığından dolayı okullarımız 3 okul bir bahçede veya ikili öğretim şeklinde eğitim vermektedir. Bunun sonucunda öğrencilerin kalabalık sınıflarda eğitim görmesine ve sabahın erken saatlerinde okula gitmesine geç vakitlerde evlerine dönmesine neden olmaktadır. İktidarın, “Aslan payını ayırıyoruz” dediği eğitimin genel bütçe içindeki payı yine eritilmiştir. Yıllardır hem Bakanlığa hem kamuoyuna rapor ve açıklamalarla aktardığımız halde okullarımıza; kadrolu hizmet personeli sağlanmamış, okulların temizlik, bakım, onarım gibi hayati ihtiyaçları görmezden gelinmiştir. Hal böyle olunca; hastanelerden sonraki en hijyenik kamu binaları olması gereken okullarımızda tuvalet kağıdı ve sabun dahi bu eğitim döneminde de sorun olacaktır. Eğitim kurumlarında temizlik ve güvenlik görevlisi atanmamış, bu sorunların çözümü okul yöneticilerinin ve okul aile birliklerinin üzerine bırakılmıştır. Ayrıca okullara gelir sağlamak için yüksek kiralara verilen okul kantinlerinden bir öğrencinin günlük su ihtiyacını bile karşılaması mümkün değildir. Her öğrencinin sağlıklı su ve beslenme ihtiyacının karşılanması kamusal eğitimin gereğidir. Yeni Eğitim-Öğretim yılı kamuda tasarruf söylemi ile başlamıştır bu söylem doğrultusunda öğrenci azlığı sebep gösterilerek köy okulları birleştirilmiş sınıflara dönüştürülmeye ya da taşımalı eğitime mecbur bırakılmaktadır. Öğretmenlerimiz norm fazlası duruma çıkartılıp İlçe Milli Eğitim depo öğretmen yığınına dönüştürülmüştür. Merkezde çocuklar kabalık sınıflarda ve ikili eğitim görürken Milli eğitimin planlama hatasından kaynaklı öğretmenler ve öğrenciler bir araya gelemeyip mağdur olmaktadır. Bu da ilçemizin eğitimdeki başarısını düşürmektedir. Aynı şekilde köy okullarının kapatılması, köyden kente göçü hızlandırıp sosyolojik ve ekonomik sorunların baş göstermesine neden olacaktır. Anayasal bir hak olan kamusal eğitimin devlet okullarında yapılması gerekirken öğretmenlerin seminer dönemi eğitimleri planlanırken devlet okulları yerine özel okullarda yapılmış olması Özel okulların teşviki ve reklamının yapılması mı amaçlanmaktadır. Devlet okulları öğretmenlerin seminer eğitimleri için bile yetersiz ise okullarımızda yarınlarımızın güvencesi olan  çocuklarımız nasıl eğitim-öğretim alacaktır. Yöneticilerimizi bir kez daha uyarıyoruz. Yıkılan okul binaları bir an önce yapılmalı yetersiz olan derslik sayıları tamamlanmalı ve çocuklarımızın sağlıklı ve güvenli eğitim ortamına bir an önce kavuşması sağlanmalıdır” diye konuştu.

“Canla başla çalışacağız”

Eğitim-İş Manisa 3 No’lu Şube Başkanı Mehmet Şen sözlerine şöyle tamamladı “Eğitimden tasarruf olmaz, şatafattan tasarruf olur. Eğitim-İş olarak Laik, Parasız, Bilimsel, Adil ve Kamusal eğitim için canla başla çalışacağız” dedi.

Özel Salihli Koleji’nde “Eğitimde dijital dönüşüm” eğitimi Özel Salihli Koleji’nde “Eğitimde dijital dönüşüm” eğitimi

Muhabir: BEHZAT AKCAN