Salihli’de yaşayan ve isminin açıklanmasını istemeyen bir vatandaş, telefonuna gelen ‘Yetersiz Bakiye’ mesajı ile hayatının şokunu yaşadı. Bankadan gelen mesajda otomatik ödeme talimatı verdiği su abonesi faturasının yetersiz bakiye nedeni ile ödenemediğini öğrendi. Faturanın ödenmediğinin şokunu yaşayan vatandaş, mesajdaki su abonesini kontrol ettiğinde ise ikinci şokunu yaşadı. Çünkü otomatik ödeme talimatı verdiği ve yaklaşık 4 yıldan bu yana ödediği su abonesinin ise başkasına ait olduğunu öğrendi.
Manisa Su ve Kanalizasyon İdaresi (MASKİ) Salihli Şefliği yetkilileri ile görüştüğünde ise yanlışlığın, ilçeler arasındaki abone numarası önüne eklenen 2 rakamlı sayıdan kaynaklandığını öğrendi. Yetkililer, otomatik ödeme talimatı verilen fakat Salihli merkezdeki mevcut abone önüne eklenen 65 sayısı eklenmediği taktirde, Manisa’nın Şehzadeler ilçesindeki başka bir abonenin faturasının ödendiğini ifade etti.
Bankaya verdiği otomatik ödeme talimatı sonrası yaşadığı şoku hala üzerinden atlatamadığını anlatan vatandaş, ödeme talimatı veren tüm herkesi, ödeme talimatı verdikleri abone numaralarını ve hesaplarını kontrol etmeleri konusunda uyararak “Yoksa sizde benim gibi 4 yıl başkasının faturasını ödersiniz. İyi ki hesabımda para kalmamış. Bakiye yetersiz mesajı gelmeseydi, bende ne kadar başkasının faturasını öderdim orasını bende bilmiyorum” dedi.