2023-2024 eğitim öğretim yılı 11 Eylül’de başlıyor ve öğrenciler bu tarih itibariyle ilk zille birlikte ders başı yapacak. Uyum kapsamında ise anaokulları, ilkokul 1. ve lise 9. Sınıflar Pazartesi ders başı yapmıştı. Bu noktada veliler ve öğrencilerde kırtasiye telaşı içerisine girdi. Zafer Mahallesi’nde kırtasiyecilik yapan Nesil Kırtasiye’nin sahibi Önder Kaya, velilerin kırtasiyede bilinçli alışveriş yapmasını önerdi.

Yakınları hayatından endişeli: 20 gündür haber alınamıyor Yakınları hayatından endişeli: 20 gündür haber alınamıyor

DSC_0262

“HER BÜTÇEYE HİTAP ETMEYE ÇALIŞIYORUZ”

Kaliteli ve her bütçeye uygun ürün yelpazesi ile müşteriye hitap ettiklerini dile getiren Kaya; “Normal enflasyon ve Dolar’ın çıkışına endeksli olarak fiyat artışları sadece bunlara endeksli. Müşteriler, kırtasiye ürünleri haricinde 8 aydan beri diğer zamlara alışmasına rağmen kırtasiye ile ilk kez karşılaştıklarından fiyatlar konusunda biraz tedirginler. Müşteriler, ister istemez fiyatlarda hayrete düşmesine rağmen bir şekilde tedarik etmek mecburiyetinde. Kırtasiyede alternatif ürünler çok yüksek. Herkesin hesabına göre ürünleri koymak zorundayız. Kaliteli, hesaplı ürün yelpazemizi aşırı derecede güzelleştirmiş durumdayız. Kırtasiye satışının yüzde 60’ını oluşturan 4-5 yaş ve anasınıfı grubudur, diğerleri o kadar aşırı bir şey tutmuyor.  Elbette ki herkes ekonomide sıkıntı pompalıyor, sıkıntı olabilir ama çocuğumuza yaptığımız bilinçli alış verişle biz bunu en dibe vurdura biliriz. Belki esnaf olarak bizim zararımız oluyor ama müşterilerimize söylediğimiz, ‘Güzel mal alın ama israf etmesine izin vermeyin’ eşyalarını sonuna kadar kullanmasına izin verin veya onu kullanmasına zorlayın. Çocukların albenisi yüksek, bu nedenle israfın önüne geçilemiyor” şeklinde konuştu.

DSC_0263

 “PARA DEĞİL, HİZMET ZİHNİYETİ İLE SATIŞ YAPIYORUZ”

Kaya, diğer satış noktalarıyla kırtasiyeci esnafının fiyat aralığını müşterilerin karşılaştırmasını isteyerek; “Kırtasiyemizde elbette ki, sağlıklı ürün ve fiyat istikrarı konusunda malın yıl içerisinde tedarikine göre 12 ay hizmet verebilmek için bu disiplinle gitmeye çalışıyoruz. Diğer satıcı arkadaşlar gibi ’15 günde alalım, satalım’ demiyoruz. Bizlerde para zihniyeti ile değil de, hizmet zihniyetiyle satış ön planda. Tabi bize aşırı derece de zararı oluyor, diğer market ve milyoncu esprisi. Müşteriler genellikle bulamadıkları, anormal ürünleri yoklamaya çalışıyor. Müşterilerin kesinlikle ve kesinlikle fiyatlara bakmasını altını çizerek söylüyorum. Fiyatlara baksınlar, karşılaştırsınlar ve totale baksınlar. Bilinçli alış veriş yaparlarsa kesinlikle kırtasiyecilerin hesaplı olacağını görecekler. Sadece defter, kurşun -kalem, resim defteri bizim dediğimizle ‘Avcı malzeme’ dediğimiz ürünlerden 7-8 tane atıyor ve müşteriyi içeriye çektikten sonra müşteri diğer fiyatlara bakmaksızın mal alıyor. Bunu vatandaşın kesinlikle göz önünde bulundurmalarını istiyoruz” ifadelerine yer verdi.  

DSC_0265

“PAHALICI DEĞİLİZ”

Kaya son olarak kırtasiyeci esnafının pahalıcı olmadığına vurgu yaparak; “Biz kırtasiyeciler asla pahalıcı değiliz, müşterimizi iyi yönlendirme derdinde olan esnaflarız. Bir de müşterinin ne istediğini iyi dinleyip ona göre en iyi malı verebilmeyi hedef tutmuşuz. Onu yaptık mı müşteri de, bizde mutluyuz. Ve en önemlisi ürünün arkasında durulması. Ürün sıkıntılı olur geri iade edebilirler. En az sıkıntılı ürünü dahi raflarımıza koymak istemiyoruz ama ola ki üründe sıkıntı olursa da ürünümüzün her zaman arkasındayız. Burada ürün ikinci planda önemli olan bizim için müşteridir. Anne baba yemiyor, içmiyor, kendinden fedakarlık ediyor çocuğu için kırtasiyesini alıyorsa bu ürünün en iyisini, en güzelini almalı. Bozuk, sıkıntılı ürün almamalı bizim prensibimiz bu. Elimizden geldiğince müşteri portföyüne göre kaliteyi müşteriye sunmaya çalışıyoruz. Piyasa nasıl? Piyasa karamsar ama Türk milletinin klasik yapısı her şeyi durdurur ve her şeyi çocuğu için göğüsler” dedi.

DSC_0266

Kaynak: Onay Ozan