Kasım ayı geldiğinde, alışveriş dünyası bir kez daha heyecanla doluyor. Efsane Cuma veya Efsane Kasım olarak bilinen bu büyük indirim etkinliği, her yıl alışveriş tutkunları ve tüketiciler arasında büyük bir merakla bekleniyor.

Ancak Ticaret Bakanlığı, 'efsane kasım indirimleri' adıyla yapılan indirimli satış kampanyalarında mağduriyet yaşanmaması için vatandaşlara uyarılarda bulundu.

KASIM (3)

Bakanlıktan 'efsane kasım indirimleri' uyarısı

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, vatandaşların mağduriyet yaşamaması, ticari hayata uygun olmayan ve ticaret etiğine aykırı fiiller ile ilgili çalışmaların, incelemelerin ve takibin hassasiyetle devam ettiği belirtildi. Kasım ayında, 'efsane kasım indirimleri' ve 'şahane cuma indirimleri' gibi isimlerle adlandırılan kampanyalar ilan edildiği ve bu satış kampanyalarının tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de çok tercih edilen bir pazarlama yöntemi olduğu vurgulandı.

Mağduriyetlere neden olabiliyor

Ticaret Bakanlığı "Tüketicilerin özellikle değişen alışveriş alışkanlıklarıyla beraber kolay ve masrafsız bir şekilde, zaman ve mekan sınırlaması olmaksızın çok çeşitli ürünlere uygun koşullarla ulaşabilmesine olanak sağlayan mesafeli/e-ticaret alışverişleri beraberinde bazı tüketici mağduriyetlerine de neden olabilmektedir. Ticaret Bakanlığı olarak özellikle kasım ayı ile birlikte yoğun bir şekilde internet ve mobil uygulama üzerinden gerçekleştirilen indirim kampanyalarında tüketicilerimizin mağduriyet yaşamamaları, ayrıca satıcı veya sağlayıcıların neden olabilecekleri bu mağduriyetler nedeni ile idari yaptırımlarla karşılaşmamaları için mesafeli sözleşmelerde bazı hususlara azami dikkat etmeleri gerekmektedir"

Borsada yatırımcısına en çok kazandıran hisseler belli oldu Borsada yatırımcısına en çok kazandıran hisseler belli oldu

KASIM (2)

Tüketicilere uyarı

Bu kapsamda, tüketicilerin alışveriş öncesi ihtiyaçlarını doğru belirlemesi gerektiği kaydedilerek, şu uyarılarda bulunuldu: "Satıcı/sağlayıcı hakkında ön inceleme yapılması, satın alınacak mal veya hizmetin emsallerine göre fiyatının araştırılması, indirim tutarına veya oranlarına dikkat edilmesi, internet sitesi adresinin satıcı veya sağlayıcıya ait olup olmadığını kontrol edilmesi, sosyal medya kanalları aracılığıyla yönlendirilen sayfalara karşı dikkatli olunması, internet sitesinde SSL sertifikası, 3D security gibi güvenlik unsurlarının olup olmadığının kontrol edilmesi, ödeme yapmadan önce tüketiciye iletilmesi gereken ön bilgileri ayrıntılı okuması büyük önem arz etmektedir."

Satıcılara çağrı yapıldı

Açıklamada, indirimli satış kampanya ve uygulamalarında bulunan satıcı ve sağlayıcıları da çağrıda bulunularak, şöyle denildi: "İndirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihleri ile indirimli olarak satışa sunulan mal veya hizmetin miktarı sınırlı ise bu miktarın açık ve anlaşılır bir biçimde belirtilmesi, hangi mal veya hizmetlerin indirimli satışa konu edileceği veya ne kadar indirim uygulanacağı hususlarında anlam karışıklığına yol açarak tüketicileri yanıltabilecek veya gerçekte olduğundan daha fazla indirim uygulanıyormuş izlenimi oluşturacak ifade veya görüntülere yer verilmemesi, yapılan indirimin miktarı veya oranı hesaplanırken, indirimli fiyattan bir önceki fiyatın esas alınması, indirimli satışa konu edilen mal veya hizmetlerin fiyatında indirimin uygulandığı tarihten önceki 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyatın esas alınması, fiyatın geçerliliği ile ilgili bir süre veya stok sınırı var ise, bu süre ve stok miktarının reklamlarda açıkça belirtilmesi hususlarına uygun olarak faaliyet gösterilmesi gerekmektedir."

Kaynak: Onay Ozan